2008(e)ko azaroaren 2(a), igandea

Titikaka (Copacabana)

Behar bada egin dudan bidaiko txaskorik handienetakoa izan da. Bueno lagua bera ez baina bai Isla del Sol delako hori.

Titicaca aldera la Paz hiritik egin nuen. Biadia Conbi edo micro baten egin nuen autobusak bakarrik goizean goiz juaten zirelako Copacabana herrira.

Copacabana naiz eta jente danak esan ez zuela merezi, niri gustatu zitzaidan, batez ere bertakoak ibiltzen diren kaleak. (Kale bat bakarrik turistendako dala dirudi, dena denda eta artisautza puestos beteta).

Argazkian ikusten den hori Lago Titicaca da. eta atzekoa Isla de la Luna.

Titicaca lakuan famatuak dira Totoraz egindako balsa hauek. Egia esan nahi baduzue gaur egunean bakarrik turistak elabiltzeko erabiltzen dituzte, bertakoak txalupa normaletan ibiltzen dira.



Eta klaro gu turistak geranez ..........
Bolivia aldean ere badaude Islas Flotantes delakoak. Hauek Copacabana ondoan daude. Noski gaur egunean turistentado dira, bertan ez da inor bizi. Komentatu zidatenez Perun Puno aldean horrelako isla gehiago daude eta dirudienez bertan jentea bizi da, baina nik ez dakit Punora juaterik ez nuelako izan. (Bueno bertan egon nintzen baina ez nintzan gelditu Cuzcora juateko ziren arazoak zirela eta. Bidea 3 bat astez itxita egon zen).
Isla del Sol delakoan ez dago gauza handirik egiteko, pare bat ruina ikusi (Ruina Ruina) eta mendi ibilaldi txiki bat irla iparraldetik hegoealdera pasatzeko. Nik eguna aprobetxatu nuen irla hortan dauden 4000 metro baino gehiagoko mendi denetara juateko.
Mendi ibilaldi hau egitea ordaindu eta ordaindu egin behar da. Bidea pasatzen den herri bakoitzak bere tasak kobratzen ditu. Argazkian ateratzen den hori kobradore hoietako bat da.

Isla del Solem ikusi dudan gausarik interesgarriena, bertako baserritarrak nola lurra prestazen zuten gero papak eta bste barazki batzuk landatzeko. Goldak egurrezkoak erabiltzen dituste (Terrenua handia denean) eta bestela Laixen antzerako beste tramankulo batzuk.

Irla hontan den dena da "del Inca", Fuente del Inca, escalera del Inca, Mesa Sacrificios del Inca, Roca del Inca ..... Argazkian ikuste den Hori La fuente del Inca da. Herria dagoen iturri bakarra. Gero ura etxeetara astotan kargaturik eramaten dute.

iruzkinik ez: